Aptarė eismo saugumą su kurortinių miestų ir teritorijų vadovais

Data

2023 05 25

Įvertinimas
0
vasara.jpg

Kurortiniai Lietuvos miestai – Birštonas, Druskininkai, Neringa, Palanga ir kurortinės Anykščių, Ignalinos, Trakų, Zarasų rajonų teritorijos savo grožiu ir išskirtinumu vasarą sutraukia poilsiautojus iš visų Lietuvos kampelių. Tačiau masinių susibūrimų, renginių vietose neišvengiama nelaimių ir eismo įvykių, o į gražiausias Lietuvos vietas suplūdę poilsiautojai kartais skaudžiai nukenčia.

Lietuvos policija kasmet rengia susitikimus su kurortinių miestų ir teritorijų merais ar savivaldybių atstovais. Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininko pavaduotojas Algimantas Petronis pristatė 2022 metų eismo įvykių apžvalgą ir pateikė rekomendacijas.

Eismo įvykių šalies kurortuose daugėja

Eismo įvykių informacinės sistemos duomenimis, 2022 metais per tris vasaros mėnesius (birželį, liepą, rugpjūtį) aštuoniuose kurortiniuose mūsų krašto miestuose ir rajonuose iš viso užfiksuoti 58 eismo įvykiai. Praeitą vasarą Anykščių rajone žuvo vienas automobilio vairuotojas, 71 žmogus buvo sužeistas. Iš viso šalyje 2022 metais įvyko 2 893 eismo įvykiai, 120 žmonių žuvo, 3 406 žmonės sužeisti. 2021 metų vasarą kurortiniuose miestuose ir teritorijose įvyko 57 eismo įvykiai, kurių metu 1 žmogus žuvo (Ignalinos rajone) ir 67 buvo sužeisti. 2020 metais įvyko 50 įskaitinių eismo įvykių, kurių metu 2 žmonės žuvo (Zarasų rajone ir Druskininkuose) ir 58 buvo sužeisti.

Eismo įvykių ir sužeistųjų skaičiaus didėjimas praėjusių metų (2022 m.) birželio–rugpjūčio mėnesiais užfiksuotas Palangos savivaldybėje. Čia įvyko daugiausia eismo įvykių – 21 įskaitinis. 28 žmonės sužeisti. Dažniausiai nelaimės įvyko dėl dviratininkų, pėsčiųjų ir elektrinių paspirtukų padarytų Kelių eismo taisyklių pažeidimų. Avaringiausia diena pernai vasarą Palangoje buvo trečiadienis.

Iš viso praėjusią vasarą nukentėjo 15 automobilių vairuotojų ir 12 keleivių, 14 dviračių vairuotojų, 5 elektrinių paspirtukų vairuotojai ir 10 pėsčiųjų. Anykščių ir Zarasų rajonuose į eismo įvykius per vasarą pateko po 4 motociklų vairuotojus. Birštone nukentėjo daugiausia automobilių keleivių ir vairuotojų – po 3, Anykščiuose daugiausia nukentėjo automobilių vairuotojų – vienas žuvo, 3 sužeisti.

Kviečia tartis ir bendradarbiauti

Lietuvos kelių policijos tarnyba rekomendavo savivaldybių sudarytose Saugaus eismo komisijose ne tik išklausyti policijos matomas problemas keliuose, bet ir aktyviai reaguoti į jų nuolat teikiamus pasiūlymus, rekomendacijas ir sprendimus, taip pat pateikė pasiūlymų elektrinių paspirtukų eismo saugumui gerinti.

Vienas iš svarbesnių uždavinių – bendradarbiauti su savivaldybėmis kontroliuojant dviračių ir elektrinių paspirtukų nuomos punktų veiklą. Ypač reikia atkreipti dėmesį ir įvertinti, kam yra suteikiami leidimai nuomoti elektrinius paspirtukus. Leidimai turėtų būti išduodami tik technines charakteristikas atitinkančioms transporto priemonėms. Paspirtukai galėtų būti žymimi tam tikrais lipdukais ar kitais skiriamaisiais ženklais. Reikėtų rekomenduoti dviračių (motorinių dviračių) nuomos punktams kartu su nuomojama transporto priemone asmenims išduoti atitinkamoms sąlygoms privalomas priemones: ryškiaspalves liemenes su šviesą atspindinčiais elementais, saugos šalmus.

Taip pat labai svarbu šviesti ir ugdyti eismo dalyvius. Siūloma parengti ir pramogaujantiems kurortuose dalyti lankstinukus su informacija apie reikalavimus dviračių (motorinių dviračių) vairuotojams.

Eismo saugumui užtikrinti policija yra pasirengusi padėti savivaldybėmis įvertinti pėsčiųjų ar transporto priemonių intensyvumą tam tikruose keliuose ar gatvėse. Ten kur yra daug pėsčiųjų ir jiems kyla pavojus, reikėtų kartu spręsti dėl dviračių (motorinių dviračių) eismo draudimo, pažymint atitinkamas kelių (šaligatvių) atkarpas draudžiamaisiais ženklais.

Lietuvos kelių policijos tarnyba pateikė ir aptarė dažniausiai dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojų daromų Kelių eismo taisyklių pažeidimų sąrašą. Į šiuos pažeidimus pareigūnai kreips daugiausia dėmesio. Lietuvos policija vasarą organizuos papildomas prevencines priemones dviračių ir motorinių dviračių vairuotojams. Tikrins jų blaivumą ir matuos dviratininkų ir elektrinių paspirtukų vairuotojų važiavimo greitį, kad nustatytų, ar paisoma svarbaus reikalavimo pro pėsčiąjį važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/val.), tikrins, ar dėvimos ryškiaspalvės liemenės, ar įjungti žibintai.

Lietuvos policijos generalinio komisaro įsakymu vasarą šalies kurortuose ir kurortinėse teritorijose viešoji tvarka kontroliuojama sustiprintai. Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnai apskrityse padeda savo kolegoms užtikrinti eismo priežiūrą ir žmonių saugumą.

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys 2022 metais lankėsi kurortinėse savivaldybėse ir susitiko su Neringos savivaldybės meru Dariumi Jasaičiu ir Palangos miesto meru Šarūnu Vaitkumi. Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas domėjosi situacija, aptarė prevencines saugaus eismo priemones ir savivaldybių iniciatyvas eismo saugumui užtikrinti.